قیمت عکاسی از محصول

قیمت عکاسی از محصول

بررسی عوامل موثر بر قیمت عکاسی از محصول
بسته به تجربه عکاس و چندین عامل دیگر، قیمت عکاسی از محصول می‌تواند متفاوت باشد.  در کشورهای غربی (اروپا، استرالیا، کانادا و. . . ) عکاسان آماتورها می‌توانند به ازای هر ساعت عکاسی از محصول، بین 50 تا 100 دلار درآمد داشته باشند. برای عکاسان با تجربه این عدد در حدود 300 تا 500 دلار در ساعت است.  در اینگونه کشورها به طور متوسط، نرخ عکاسی محصول بین 20 تا 150 دلار برای هر محصول متغیر است. در ایران، طبیعتا تعرفه های عکاسی بسیار پایین تر از این مبلغ است. علی رغم این موضوع، مشتریان در انتخاب استودیوی عکاسی مناسب، وسواس به خرج می‌دهند. آنها عقیده دارند که خدمات عکاسی از محصولات، از عهده هر عکاسی ساخته نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که محتوای تصویری جذاب می‌تواند  سه چهارم از مصرف کنندگان را به خرید یک محصول تشویق کند. اما، قبل از اینکه کسی را برای این کار استخدام کنید، باید در مورد قیمت عکاسی محصول، اطلاعاتی داشته باشید. این متن در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.


قیمت عکاسی از محصول تابع عوامل مختلف است

عوامل موثر بر قیمت عکاسی از محصول
مهمترین عواملی که قیمت عکاسی از محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهند عبارتند از:
سطح تجربۀ عکاسِ محصول
مبلغی که برای عکاسی از محصول، خرج می‌کنید تا حد زیادی به تجربه عکاسی که با وی کار می‌کنید بستگی دارد. ارزان‌ترین گزینه‌ها برای شما علاقه مندان  مبتدی  در عکاسی  محصول هستند. اینگونه افراد به دلیل اینکه سابقه کاری کمی دارند و چندان شناخته شده نیستند پول کمی از شما طلب خواهند کرد. اگر بودجه محدودی دارید می‌توانید با آنها همراه شوید. اما باید بدانید که در اغلب موارد کیفیت نهایی کار، متوسط ​​خواهد بود. برخی از عکاسان آماتور تجربه بیشتری دارند اما آموزش عکاسی رسمی ندیده اند. برخی دیگر نیز نیمه حرفه ای هستند و به احتمال زیاد بهترین تناسب بین قیمت و کیفیت کار، متعلق به همین گروه است. گروه بعدی نیز عکاسان حرفه هستند. آنها معمولاً عکاسانی تمام وقت با تجربه زیاد و پیشینه آموزشی قوی هستند. کار عکاسان  حرفه ای در بالاترین سطح از کیفیت قرار دارد و طبیعی است که باید برای این سطحِ بالای کیفیت، بیشتر هزینه کنید.
تخصص کافی در کار عکاسی از محصول 
به خاطر داشته باشید که هدف شما، عکاسی محصول است نه عکاسی معمولی، بنابراین باید شما به دنبال فردی باشید که تخصص متناسب داشته باشد. به عنوان مثال، یک عکاس آماتور که تجربه عکاسی محصول دارد انتخاب بهتری نسبت به یک عکاس نیمه حرفه ایِ بدون تجربه عکاسی محصول است. به علاوه پروژه شما همیشه به کارِ دوربین محدود نمی شود. قبل از اینکه بتوانید از عکس‌های محصولات خود استفاده تجاری داشته باشید شاید آنها به روتوش و ویرایش نیاز داشته باشند. برخی از افراد، کار عکاسی محصول را به خوبی انجام می‌دهند منتها در کارهای گرافیکی، تجربه و دانش کافی ندارند. اگر عکاس محصول شما اینگونه باشد مجبور خواهید شد یک طراح گرافیک را نیز استخدام کنید تا کار ویرایش عکس‌های وی را انجام دهد. در این صورت قیمت طراحی گرافیکی نیز به صورت مجزا به قیمت عکاسی از محصول شما افزوده می‌شود.

عکاس شما باید در کار عکاسی محصول متخصص باشد

حجم و ساعت کاری (به ازای هر تصویر، در ساعت یا در روز)
قیمت عکاسی محصول ممکن است بر اساس نیاز شما متفاوت باشد. یکی از اولین چیزهایی که باید از خود بپرسید این سوال است. به عکاس محصول، به ازای ساعت پول بدهم یا به ازای تعداد عکس های گرفته شده؟. خدمات عکاسان محصول به این دو شیوه رایج، قیمت گذاری می‌شود به ازای ساعت کاری یا به ازای تعداد عکس گرفته شده. شما باید بدانید که کدام یک از این دو روش برای شرایط شما مناسب تر است. شاید برای هر محصول به چندین عکس نیاز داشته باشید و شما همیشه نمی‌دانید که یک عکاس، چقدر برای تکمیل یک پروژه زمان صرف می‌کند. بنابراین، به راحتی ممکن است مجبور شوید بیش از آنچه که فکر می‌کردید پرداخت کنید. در نتیجه، باید از قبل، به اندازه کافی به شیوه پرداخت خود فکر کنید.

ارتباط قیمت عکاسی از محصول با نوع محصول
قیمت عکاسی از محصول ممکن است برای هر محصولِ خاص، متفاوت باشد. دلیل این موضوع، تجهیزات متفاوتی است که برای عکاسی از محصولات مختلف شما به کار گرفته می‌شود. اگر محصولات شما مشابه باشند قیمت عکاسی از آنها نیز کم وبیش مشابه خواهد بود. عکاس شما می‌تواند از تکنیک ها و تجهیزات یکسانی در طول پروژه استفاده کند و به همین دلیل کارش آسانتر خواهد بود. اندازه، وزن و پیچیدگی محصول نیز بر هزینه نهایی کار، تاثیر گذارند به طور کلی، هزینه عکاسی محصولاتِ سنگین و پیچیده تر، بیشتر از محصولات کوچکتر و ساده است.
قیمت عکاسی از محصول و سبک عکاسی
عکاس، بسته به نیاز یا سلیقه شما تصمیم می‌گیرد که به چه سبکی از عکاسی محصول، کار شما را انجام دهد. ممکن است از عکاسی ساده، عکاسی به سبک فروشگاه های اینترنتی یا از عکاسیِ سَبک زندگی استفاده کند. عکاسی محصولات در یک پس زمینۀ سفید و ساده، رایج ترین نوع خدمات عکاسی حرفه ای است که در تجارت الکترونیک استفاده می‌شود. عکاسی محصول به سبک زندگی نیز سعی دارد محصول شما را با یک سبک زندگی خاص، مرتبط کنند. بنابراین در این سبک از عکاسی، انتخاب محیط متناسب اهمیت زیادی دارد تا مردم به خوبی بتوانند موارد استفاده از محصولات شما را درک و تصور کنند. عکاسی سبک زندگی، ممکن است هزینه بیشتری نسبت به عکاسی سادۀ تجاری داشته باشد. زیرا که قیمت عکاسی از محصول در عکاسی سبک زندگی، شامل هزینه‌های مثل هزینه فضاسازی، استخدام مدل و اجاره وسایل نیز می‌شود.


سبک عکاسی محصول بر قیمت خدمات این نوع از عکاسی، تاثیر گذار است

قیمت عکاسی از محصول در عکاسی مستقل و عکاسی در استودیو
استودیوهای عکاسیِ محصول، دارای یک تیم کامل از افراد حرفه‌ای هستند که به خوبی پروژه‌های مختلف را مدیریت می‌کنند. به علاوه عکاسی حرفه ای از محصول به تجهیزات پیچیده ای نیاز دارد و استودیو ها بیش از عکاسان مستقل به این تجهیزات، مجهز هستند. تجهیزات اضافی، دلیل مهمی است چرا تعرفۀ خدمات عکاسی حرفه ای و استودیوییِ محصولات، بالاتر است. عکاسان مستقل نیز بسته به تجربه و تخصصی که دارند خدمات خود را با قیمت های متفاوت ارائه می‌دهند. اگر با عکاسان مستقل کار می‌کنید باید مطمئن شوید که آنها در عکاسی محصول، تجربه دارند. به علاوه باید دوربین و تجهیزات متناسب با انتظارات شما را نیز داشته باشند.

کلام آخر
امیدواریم پس از خواندن این نوشته، درک بهتری از تفاوت های قیمت عکاسی از محصول و عوامل موثر بر این قیمت ها داشته باشید. عکاسی محصول، اهمیت زیادی در استراتژی های بازاریابی کسب و کارهای امروزی دارد. برای اینکه در فرایند تبلیغ محصولات خود، موفق تر باشید به عکاسان متخصص و حرفه ای نیاز دارید. استودیوی تک چهره، مجموعه ای حرفه ای و متخصص از عکاسان محصول را به پروژه های شما اختصاص می‌دهد. این عکاسان با بهره گیری از بهترین تجهیزات، بهترین تصاویر تجاری و تبلیغاتی را از محصولات شما خواهند گرفت.

جهت اطلاعات بیشتر و اخذ قیمت عکاسی از محصول با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

02122351992