عکاسی عقد و عروسی

عکاسی عقد و عروسی

چند نکته مهم برای انتخاب بهترین خدمات عکاسی عقد و عروسی
یکی از مهمترین آماده سازی های عروسی این است که بدانید چه کسی عکاسی عقد و عروسی شما را انجام خواهد داد. عکاسی عروسی از عهده هر عکاس معمولی ای بر نمی‌آید. شما به عکاسی حرفه ای نیاز دارید. تنها در این صورت است که مطمئن می شوید که رویدادهای عروسی شما به درستی ثبت خواهند شد. این نوشته یک راهنمای ساده است که به شما در انتخاب بهترین استودیوی عکاسی عقد و عروسی، کمک خواهد کرد.
انتخاب بهتر عکاس، به سبب آشنایی با سبک های عکاسی عقد و عروسی
عکاسی عقد و عروسی نیز مانند دیگر شاخه های هنر، ممکن است سبک های مختلفی داشته باشد. به عبارت دیگر، کسانی که عکاس مراسمات عروسی هستند ممکن است کار خود را به شیوه های مختلف انجام دهند. بنابراین شما بسته به سلیقه ای که دارید شاید کار هر عکاسی را نپسندید. یکی از راه های انتخاب درست عکاس عروسی این است که خود شما کمی با سبک های عکاسی عقد و عروسی آشنا باشید. این آگاهی به شما کمک می کند تا درک بهتری از انتظارات خود و همسرتان در مورد عکس های عروسی داشته باشید. به علاوه بهتر می‌توانید این انتظارات را بر زبان بیاورید و در مورد آنها با عکاس عروسی خود صحبت کنید. پس بیایید سبک های عکاسی عقد و عروسی را با هم مرور کنیم.


عکاسی عقد و عروسی سبک های مختلفی دارد

سبک های رایج عکاسی عروسی
عکاسی عقد و عروسی به سبک کلاسیک
در سبک کلاسیک عکاسی عقد و عروسی، عکاس به صورت فهرست وار چندین عکس از شما می گیرد. او مطمئن می‌شود که تمام عناصر استاندارد و کلیشه هایی را که معمولاً درخواست می‌شوند پوشش ‌دهد. عکاس‌هایی که بر روی ست عروس، لباس عروس و اکسسوری ها و مراحل آماده شدن عروس تمرکز دارند اغلب به سبک کلاسیک کار می کنند. اغلب عکس‌های عروسی‌های قدیمی یا عکس هایی که توسط عکاسهای معمولی گرفته می‌شوند جزو سبک کلاسیک عکاسی عقد و عروسی قرار می‌گیرند.
عکاسی عقد و عروسی به سبک پرتره
برخی از عکاسان عروسی به عکس دست جمعی، علاقه بیشتری دارند. آنها اغلب از شما در کنار دوستان و خانواده‌تان عکس می‌گیرند. همچنین آنها ممکن است تمایل داشته باشند که شما و شریک زندگی تان را در تمام ژست های رسمی قرار دهند. اینگونه عکاس‌های عروسی، بیشتر عکاس پرتره هستند و عکس هایی که می‌گیرند اغلب در قالب پرتره طبقه بندی می‌شوند.
عکاسی عقد و عروسی به سبک گویا  Illustrative) )
Illustrative یا گویا یکی دیگر از سبک های عکاسی عقد و عروسی است. این سبک اغلب برای عکس‌های نامزدی استفاده می شود و تلفیقی از عکاسی سنتی و عکاسی خبری، با تاکید بر ترکیبِ نور و پس زمینه است. عکاس، محیط های جالبی را پیدا می کند و زوج را به آرامش و تعامل تشویق می‌کند. مزیت سبک گویا این است که صمیمیت بین عروس و داماد را به شکلی زیبا به تصویر می کشد.
عکاسی عقد و عروسی به سبک فتوژورنالیستی
اگر عکاس عروسی شما سبک فتوژورنالیستی داشته باشد تصاویری صادقانه یا خودانگیخته از افراد و دکوراسیون می‌گیرد. در عکس های اینگونه عکاسان، به ندرت افرادی را خواهید دید که در مقابل دوربین ژست گرفته باشند. این نوع عکس ها لحظات واقعی را ثبت کرده و یک داستان را روایت می‌کنند.


عکاسی عقد و عروسی به سبک فتوژورنالیستی

عکاسی عقد و عروسی به سبک هنرهای زیبا
وقتی یک عکاس عروسی به شما می‌گوید که آرتیست هنرهای زیبا است، این گفته می تواند مفاهیم زیادی داشته باشد. گاهی اوقات این بدان معنی است که آنها دوست دارند صحنه ها را تا حد امکان، کنترل کنند و تصاویری خلاقانه ایجاد کنند. گاهی، عکس‌های آنها دراماتیک و زیبا هستند برخی اوقات نیز تصاویری رویایی و آمیخته با تخیل را خلق  می کنند. بهتر است عکاسان پیرو سبک هنرهای زیبا را محدود نکنید. زمانی که با اینگونه هنرمندان سروکار دارید، باید آنها را آزاد بگذارید. نباید سعی کنید برای آنها قالب و چارچوب خاصی تعریف کنید.

عکاسی عقد و عروسی با نور طبیعی
عکاس عروسی شما ممکن است به جای استفاده از فلاش، از نور طبیعی محیط استفاده کنند. نور طبیعی در عکس های عروسی احساسی گرم و واقعی تر را به بیننده منتقل می کند. برای استفاده از نور طبیعی، باید عکاس شما از نظر فنی ماهر باشد و بداند چگونه با چالش های نورپردازی مقابله کند.

عکاسی عقد و عروسی با پهپاد
امروزه استفاده از پهپادها نیز در عکاسی عقد و عروسی، رایج شده است. اگر عروسی شما در فضای باز است پهپادها می توانند تصاویری جذاب برای آلبوم عروسی تان جمع آوری کنند. مناظر کامل و پانورامای عکس‌های هوایی حسی فوق العاده به شما خواهند داد. به علاوه می توانید به کمک پهپادها عکس های گروهی سرگرم کننده و منحصر به فردی بگیرید.
اکنون، اگر سبک خاصی از عکاسی عقد و عروسی وجود دارد که به آن علاقمند هستید صرفا روی عکاسان متخصصِ آن سبک تمرکز کنید. به آلبوم های عکاسان عروسی نگاه کنید و از روی نمونه کارهای آنها تصمیم بگیرید. مراقب کیفیت چاپ‌ها باشید، زیرا احتمالاً از همان چاپگر برای شما نیز استفاده می‌شود. از خود بپرسید که آیا من نیز دوست دارم آلبوم آینده ام اینگونه باشد؟

عکاسی عقد و عروسی با پهپاد

هزینه های عکاسی عقد و عروسی
یکی از اولین مسائلی که در هنگام استخدام هر عکاس عروسی باید مد نظر قرار دهید قیمت خدمات عکاسی است. در صحبت های اولیه با عکاس منتخب خود یک برآورد کلی از هزینه های عکاسی عقد و عروسی به دست خواهید آورد. البته این برآورد، کاملا دقیق نیست. زیرا هزینه عکاسی عقد و عروسی شما علاوه بر تعداد یا اندازه چاپ عکس ها بر اساس عوامل زیر نیز بسیار متفاوت خواهد بود.
– موقعیت مکانی مراسم های شما و بُعد مسافت.
– زمان صرف شده از طرف عکاس برای رویداد شما
– سطح تجربه عکاس(ها)
– تعداد عکاس هایی که به کار گرفته اید.
– تجهیزات مورد استفاده
– مقدار کار مورد نیاز بر روی عکس ها

زمان لازم برای آماده شده عکس های عقد و عروسی
معمولاً حدود یک ماه طول می‌کشد تا عکس های خود را دریافت کنید. زیرا یک عکاس حرفه ای عروسی تلاش می کند محصول نهاییِ با کیفیتی را ارائه دهد. بررسی هر یک از صدها عکس گرفته شده به صورت جداگانه زمان زیادی را صرف می کند. ویرایش و تصحیح رنگ عکس ها نیز سبب طولانی تر شدن زمان تحویل آنها می شود. منتها در صورتی که کارهای عکاسی عقد و عروسی خود را به استودیوی تک چهره بسپارید مطمئنا از تمامی مراحل انجام کار و تحویل سفارش راضی خواهید بود.


انتخاب درست عکاس عروسی اهمیت زیادی برای بسیاری از عروس و داماد ها دارد

کلام آخر
امیدواریم این نوشته کوتاه به شما در انتخاب بهترین مرکز عکاسی عقد و عروسی کمک کرده باشد. به احتمال زیاد با رعایت نکات گفته شده، در انتخاب درست عکاس عروسی خود موفق تر عمل خواهید کرد. پیشاپیش به شما تبریک می گوییم و امیدوارم عروسی رویاهایتان را تجربه کنید. استودیوی تک چهره آماده ثبت رویدادهای خاطره انگیز شماست.

جهت اطلاعات بیشتر و عکاسی عقد و عروسی با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

02122351992